onsdag den 13. juli 2011

Ondt i skroget

Jeg døjer desværre med nogle smerter, som ligesom vandrer rundt i kroppen.
Det skifter imellem at sidde i ryggen, skuldrene, lænden, hænderne, knæene og fødderne.
Smerterne er der både, når jeg er i aktivitet og i hvile, og jeg har praktisk talt altid ondt, ét eller flere steder.

Jeg er ret sikker på, at det er slidgigt, som følge af min overvægt, og lægen har sagt at det kan det sagtens være. Men inden hun henviser mig til yderligere undersøgelser, eller begynder at give mig gigtmedicin, så skal jeg gå hos en fysioterapeut. Desuden forsøger jeg at tabe mig, med hjælp fra en sygeplejerske i lægehuset og mine støttepersoner.

Fyssen undersøgte mig hurtigt, og vi blev enige om at vi skulle prøve at træne smerterne væk med styrketræning i deres motionsrum. Men det gjorde det bare værre.
Alle kan selvfølgelig blive ømme af at træne, det viser jo bare at man har brugt sine muskler - men mine smerter varer i tre dage efter, hvor jeg er nødt til at tage ni Panodil om dagen.

Det duer jo ikke, så derfor vil hun undersøge mig igen den 21. juli, for at vi kan lægge en ny plan sammen. Jeg skal nok fortsætte med at træne i motionsrummet, men måske på en anden måde. Og så skal vi finde ud af om jeg skal have anden behandling. Vi har talt om, at det måske kunne være massage.

Jeg glæder mig meget til undersøgelsen. Hvis ikke der snart sker en bedring, så vil jeg gå videre til lægen, og forsøge at blive henvist til røngten af mine led, så vi kan finde ud af om det er slidgigt. For jeg vil ikke finde mig i, at jeg skal gå og have ondt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar