fredag den 22. juli 2011

Hos fyssen

Jeg var til fysioterapeut i går.
Det var en god oplevelse.

Hun havde jo lavet et træningsprogram til mig, for nogle måneder siden, men det fik jeg bare ondt af at lave. Så vi blev enige om, at der skulle noget decideret behandling til.

Jeg skal stadig træne, men knapt så hårdt.
Måske fem minutter på crosstraineren, i stedet for ti, og så veksle med nogle andre maskiner, så jeg ikke bruger forskellige muskler skiftevis i løbet af timen.
Desuden har hun instrueret mig i strækøvelser og balancetræning, som jeg vil bruge ekstra tid på, hver gang. Jeg laver også lidt gymnastik herhjemme, for at jeg ikke skal blive stiv i kroppen.

I går var jeg så til den første behandling.
Hun spurgte, hvor jeg havde mest ondt, og hvordan smerterne var.
Det var mest i fingrene og i anklerne, så dem tog hun fat i - og gav mig en slags massage, for at løsne op og gøre leddene mere bevægelige. Ledmobilisering, kaldte hun det.

Det føltes rart imens, men jeg blev øm, i et par timer bagefter. Men da det havde fortaget sig, havde jeg pludselig en rar fornemmelse i leddene. Jeg slappede af, i hænder og ankler, på en hel anden måde, end jeg har gjort længe. Det var en rigtig god følelse.

Jeg glæder mig allerede til næste gang!
Da vil hun gøre det samme, sådan at vi over tid kommer igennem alle mine angrebne led.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar