onsdag den 7. marts 2012

Det virker!

Bibsen kradser næsten ikke på de forbudte steder mere, efter at jeg er begyndt at aktivere hende mere, og Lucky bliver også mere rolig, når hans hjerne får lov at arbejde.


Jeg kommer Bibsens foder i kopper som jeg stiller rundt omkring, så hun skal lede efter det.
Man skal bare huske, at de ikke må stå hvor hunden kan nå dem (for han er mere sulten end hun er) og at det skal være nye steder hver gang, ellers er det jo ikke en udfordring at finde maden.


Jeg spreder også nogle stykker kattemad ud på gulvet i hjørnerne osv. og så går de begge to og snuser sig frem til det. Det er også god beskæftigelse.
De ser ikke, hvor jeg lægger det, for det er næserne, de skal bruge, og ikke deres øjne.


Det er dejligt, at man kan se de trives, og at det hjælper på deres adfærd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar