tirsdag den 29. oktober 2019

Tirsdag. ( Del 3. )

Det er blevet aften, og bostøtten er taget hjem.

Hun var her fra ca. 16.15-17.50. 

*



Efter lidt small-talk, talte vi om, hvad vi skulle lave.
Vi kunne se hovedpunkterne på ugeskemaet, og så rettede vi det til, ud fra de aktuelle behov.

Vi blev enige om:
* Rydde op i køkkenet, og vaske op. 
* Rydde op i stuen.
* Rydde op i soveværelset. 
* Vaske tøj.
* Gå hen med skrald. ( Til bebyggelsens fælles containere. )
* Tømme postkasse.
* Se på økonomi.

Jeg begyndte med, at rydde op, i de 3 rum.

Imens vaskede bostøtten op. Der var kun nogle få ting. 
Hun pakkede også de forskellige kategorier af affald, vi skulle over med. 
Der er 5 containere, med hvert sit indhold. 
Så det kan godt virke uoverskueligt, selv om der måske ikke er så meget, af hver kategori. 
Pappet skal jo foldes ud, så det bliver fladt, lågene skal af kakao-flaskerne osv. 

Så fyldte vi tøj i vaskemaskinen, og startede den.
I morgen formiddag hænger jeg vasketøjet op, med hjælp.
Jeg kan aldrig finde ud af, hvordan det skal vende.



Vi havde god tid i dag, så bostøtten foreslog, at hun kunne støvsuge, imens jeg så på økonomi.

Jeg printede kontoudtog ( tror jeg det hedder? ) fra de seneste 14 dage.
Så talte vi om, hvad jeg havde brugt pengene til, og om der var noget der skulle købes eller vaner der skulle ændres. 

Jeg opdagede også, at jeg betaler et gebyr, for en service, jeg ikke bruger.
Så jeg bad bostøtten hjælpe mig, med at formulere en besked til banken, hvor jeg spurgte om det var muligt at afmelde den funktion. 
Først prøvede vi, at løse det via selvbetjening, men det kunne vi ikke finde ud af. 

Personalet har selvfølgelig ikke min Nem-ID, mine adgangskoder, mine kontonumre eller lignende. 
De har heller ikke, på nogen måde, råderet eller fuldmagt, over min økonomi.
De kan rådgive, men ikke bestemme, på nogen måde.

I dag talte vi om, at jeg skal købe en mikrobølgeovn, så jeg kan varme færdigretter, i stedet for at købe pizza. 
Vi talte også om, at det er en dårlig idé, at købe ting på nettet, som kun interesserer mig i kort tid. 
Det er jo 100% rigtigt, men jeg glemmer tit, at tænke mig om, i situationen. 

Vi talte også om, at min bærbare PC kun virker med ledning, fordi batteriet er slidt op.
Det ville ikke være en skidt idé, at bestille et nyt batteri.

Ikke mindst, talte vi om, at jeg stadig har men af den betændelse, jeg har haft i ørene.
Jeg har været syg i et par uger, og har været hos en vikar-læge, da min egen læge havde ferie. 
Jeg hører stadigt dårligt, især på det ene øre, og det er ømt, når jeg ligger ned. 
Bostøtten foreslog, at jeg skulle bestille en tid hos min egen læge, for at blive tjekket.
Vi blev enige om, at jeg kunne skrive til lægen, via klinikkens hjemmeside.

*


Da bostøtten var gået, søgte jeg efter mikroovn og PC-batteri på nettet. 
Jeg tænkte nemlig, at det måske kunne købes hos samme forhandler.
I hvert fald fandt jeg det på samme website, men det bliver vist sendt 2 forskellige steder fra???

Jeg prøvede også, at skrive til lægen, men det kunne jeg ikke få til at virke.
Jeg prøver igen senere, ellers må jeg ringe derhen i morgen. 

Nu vil jeg varme min lasagne, i den almindelige ovn, og lave et krus kaffe. 
Og så vil jeg nok se mere standup.
Der er et par afsnit endnu, på min DVD.

Måske vil jeg læse Basserne??
Jeg har 2 blade, jeg ikke har læst endnu. 

Inden jeg skal sove, vil jeg SMS godnat til kæresten.
Han er på sejltur til Oslo, sammen med det bosted, han er tilknyttet.
Jeg glæder mig til at høre om det, når de kommer hjem. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar