tirsdag den 29. oktober 2019

Tirsdag. ( Del 2. )

OBS: Jeg har ikke noget foto af mit arbejds-skema og min møde-registrering. 
Men jeg vil tage et billede, når jeg kommer derover på torsdag.




Jeg arbejder på Idavang, som er en del af Autisme Center Skive.

Desværre kom jeg lidt for sent i dag.
Jeg skal gerne være klar til morgensamling kl. 10.00, dvs. være ankommet, have hængt mit tøj op, og fundet mine ting frem.

De fleste af mine kollegaer møder kl. 8.30, og har været til morgenmotion inden kl. 10.00, og har drukket kaffe og fået morgenbrød i kantinen.
Jeg kommer senere derover, fordi jeg har morgenstøtte derhjemme først.

Når vi har morgensamling, tjekker personalet at alle er på den rigtige linje.
Jeg arbejder på værksteds-linjen, og der er også en café-linje, IT-linje, grøn linje og idræts-linje.
Da nogle af mine kollegaer arbejder på 2 linjer, kan det være de har forvekslet dagene.
Bagefter spørger personalet os hver især, hvad vi har lyst til at lave.

I dag har jeg lavet skilte, som skal bruges herhjemme, som supplement til mit ugeskema.
Det er bl.a. et til badeværelset, hvor fremgangsmåden for morgentoilette står.
På den måde skal jeg ikke hele tiden have selve det store skema, med rundt i huset.

Jeg arbejder i 30 minutter ad gangen, vekslende med 15 minutters pause.

I dag holdt jeg pause sammen med en kvindelig kollega.
Vi small-talkede lidt, og derudover sad vi bare med vores mobiler.
Jeg spillede The Sims Mobile, og jeg tror hun så video.
Vi taler tit om videoerne, og hun viser mig nogle af dem.
Vi har interessen for comedy til fælles, og kan lide mange af de samme ting.

Jeg behøver ikke, at være på Idavang helt til lukketid kl. 15.00.
Men jeg må meget gerne.

Jeg har lov til at tage hjem, når jeg bliver "mæt" af sanseindtryk.
I dag sagde jeg farvel, klokken 12.20.

Inden jeg går hjem, skal jeg skrive, hvor længe jeg har været der, på en kalender.
Den hænger på væggen, sammen med skemaet, for hvilke tidspunkter jeg har aktiviteter og pauser.

Jeg tager altid bussen hjem.
For når jeg er på vej hjem, er jeg så "mæt" af sanseindtryk, at det er svært at overskue trafikken.
I bussen kan jeg bare sidde og se på mobilen, eller tænke på "særinteresser."
Det er en god overgang, mellem arbejde og hjemmetid.

Som det første, efter jeg kom hjem, bestilte jeg mad hos et pizzaria.
Det er rart, jeg har nogle rabatkuponer, her sidst på måneden.
Jeg valgte, at købe 2 portioner lasagne, så er der også en portion til aftensmad.

Nu er klokken blevet 14.56.
Min bostøtte-kontaktperson kommer ca. 16.15 i dag.
Jeg ved ikke præcis, hvad vi skal lave.
Men det står på ugeskemaet.

Indtil videre, vil jeg slappe af på sofaen, og fortsætte hvor jeg slap i morges, med at se standup.

Jeg skal altid have 10 mg. Ritalin, 1 time inden bostøtten kommer.
Det er for, at jeg ikke bliver stresset, af de ting, vi skal.
De andre dage, når jeg bare skal slappe af, behøver jeg ikke Ritalin om eftermiddagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar