tirsdag den 19. april 2016

Tangle

Jeg har været heldig at få en såkaldt Tangle, af en af mine Facebook-venner.

En Tangle er et stykke "legetøj" for alle aldersgrupper, som man kan sidde og dimse med, også selv om man egentlig er igang med noget andet. 




Jeg ved ikke hvordan, men den stimulerer hjernen, og virker beroligende, så man bedre kan koncentrere sig om det vigtige. 




Jeg har den dårlige vane, at sidde med papir og blyant og skrive nytteløse ting, imens jeg ser TV. 
Jeg har "bare" brug for noget at beskæftige med mine hænder med, og ikke fordi det er nødvendigt, at skrive en liste med navne eller noget andet ligegyldigt. 
Men det vil jeg gerne vænne mig af med, fordi jeg synes det virker så meningsløst, og det er spild af papir og blæk. 




Jeg synes at min Tangle virker godt, indtil videre, men jeg skal lige huske at bruge den. 





Hvad kan en Tangle?
- Tangler er sjove at se på, holde på og dimse med.
- Tangler kan bruges af både børn og voksne.
- Tangler giver sansestimulation.
- Tangler er beroligende og forstyrrer eller afbryder ikke andre.
- Tangler kan bruges igen og igen.
- Tangler skaber bevægelse der stimulerer kognitive funktioner.
- Tangler dæmper indre uro og rastløshed.
- Tangler kan bruges alene og sammen med andre.
- Tangler kan bruges i skolen til at fremme indlæring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar