onsdag den 3. juli 2013

Det går meget bedre...

... efter jeg fik kom-i-gang-sparket.




Jeg har erkendt, at jeg har tendens til at være doven.
Det er første skridt.

Jeg har også fået et bevis på, at dovenskab kan kureres, ved hjælp af positive tanker.

Det er det bedste, der er sket for mig, rigtig længe!!








Det er mærkeligt, men bare dét at vide jeg er doven, det giver mig mere energi.
Jeg troede jo, at jeg led af et sløvsind, som ikke kunne kureres, så jeg havde ligesom givet op.
Nu ved jeg, at dovenhed er noget helt andet, og at man ikke skal lade det styre sit liv.

Selvfølgelig må man være doven engang imellem, og ligge på sofaen og slappe af.
Men det er ikke OK at ligge der hele dagen, og slet ikke hvis det er hver dag.




Man skal ha' en positiv indstilling til sig selv og sin hverdag.
Jeg er meget alene hjemme, og før føltes det virkelig overvældende..
Jeg vidste slet ikke, hvad jeg skulle lave i alt den tid.




Jeg havde ganske vist en masse ideer, men tiden flød ud, og jeg sad bare der i sofaen og så TV eller skrev dagbog, om ingenting.

Klokken fire eller fem om eftermiddagen kunne jeg være så træt af at kede mig, at jeg simpelthen ikke gad mere den dag.
Så tog jeg dyne og pude med ind på sofaen og faldt i søvn foran tossekassen, og vågnede først når hjemmeplejeren ringede ved titiden, for at minde mig om at ta' mine sovepiller.




Jeg var ked af, at det hele bare flød sammen for mig, og opfattede mig selv som deprimeret.
Men så fik jeg kom-i-gang-sparket, og det var som en åbenbaring.
Camilla, du er jo ikke syg, bare doven!!



Der er kun gået lige knapt en uge, men hold op hvor har jeg nået meget!!

Jeg har ryddet op, og jeg har arbejdet med mit broderi, lavet papirklip, spillet The Sims 2 og lavet en masse på Sims2forever.

Jeg har også været huslig, i langt højere grad end jeg plejer, idet jeg selvstændigt har klaret mange af de opgaver, som jeg plejer at få hjælp til af personalet.




Når personalet er her, er jeg også meget mere frisk.

Fx sagde pædagogen i går "vi har en time tilbage --- skal vi spille et spil, eller er du træt, så kan du bare sige hvis du gerne vil være alene??" og jeg svarede helt spontant "jeg vil gerne ha' du hjælper mig med at rydde op, skal vi ikke gå ned i kælderen og hente en flyttekasse til de ting, der skal til genbrug??"
Det ville ikke være sket for en uge siden, men hold op hvor var det rart at få gjort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar