fredag den 28. juni 2013

At se potteplanterne gro...





... er somme tider min bedste underholdning.

Nej, spøg til side, så slemt er det dog ikke --- men jeg synes godt nok, at jeg keder mig, ubeskriveligt meget for tiden.




"Jamen, Camilla du kan jo bare..." siger jeg tit til mig selv.
"Jeg burde..." tænker jeg.




Problemet er bare, at selv om jeg har en masse gode ideer, så bliver det ikke til noget som helst.
Jeg går tit i gang med noget, fx papirklip, men efter to minutter opgiver jeg igen.
Jeg har slet ikke lyst til noget.




Men det nytter jo ikke noget, indså jeg i går, og nu er mit gode humør tilbage!!
:-D




Jeg fik heldigvis et venligt spark, inde på Facebook, hvor en bruger kaldte en spade for en spade, og sagde  direkte til mig "din tilstand kaldes dovenskab!!" og så kom jeg virkelig i sving, med at tænke.
Jamen for XXXXXX hun har jo ret!!

Da jeg først havde erkendt det, skulle jeg finde en strategi.
Jeg begyndte at tænke mere positivt, på hvilke ting jeg trods alt havde gennemført, på trods af dovenskaben.

Jeg fandt ud af, at for mig virker det at dokumentere mine sejre, i form af fotos.




Nedenstående billede kan virke underligt, hvorfor ta' et billede af en masse skalpeller?

Men for mig betyder det "se Camilla, hvor mange papirklip du har lavet, du kan jo godt!!"
Men den primære årsag til at gemme dem, er selvfølgelig at jeg ikke gider gå ned i kælderen til viceværtens kasse til metalaffald, hver gang jeg tager en ny skalpel i brug.









Jeg skal huske mit motto --- små sejre er bedre end store nederlag.
Derfor vil jeg lige skrive ét kort indlæg mere, her på bloggen, og så står den på papirklip igen.




Jeg har sagt til mig selv, at jeg SKAL skære to blomster ud om lidt, men jeg må gerne lave flere.
 
Jeg gjorde det samme i går, og da blev det til fire blomster, og jeg stoppede kun fordi jeg ikke havde mere tid til rådighed.



Tro på dig selv, Camilla, du kan jo godt!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar