tirsdag den 2. april 2019

I dag er det Verdens Autismedag...

... men for mig, er det bare en almindelig dag.
Jeg er jo ikke mere eller mindre autistisk, fordi det er den 2. april.

Jeg fejrer dog, at det er 17 år siden, jeg blev støttebruger for min daværende kontaktpædagog.

Vi var til Verdens Autismedag, og et brugerband fra Herning spillede.
De havde desværre ikke haft tilstrækkelig tid til at øve sig, og det lød ærligt talt ikke så godt.

"Min" pædagog mente det ville hjælpe, hvis hun hujede, klappede og sang med.
Men i samme øjeblik hun begyndte, hev jeg og en anden borger hende ned i stolen igen.

Jeg kunne mærke, at den gimmick duede kun, hvis man kendte hende i forvejen.
Det var der jo ingen andre, end os fra Skive, der gjorde.

De stakkels unge mennesker i bandet, så helt desorienterede ud.
Jeg forstod dem godt!!

Da jeg fik forklaret pædagogen, mit syn på sagen, kunne hun godt se, at hendes spontane indfald ikke var helt passende til situationen.
Så vi aftalte, at jeg og den anden pige, kunne være hendes støttebrugere.

Det har jeg været lige siden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar