tirsdag den 15. september 2015

Postkort

Jeg er begyndt, at samle på postkort.




Jeg er med i en Facebook-gruppe, der hedder Postcrossing - Postcardswap
Der skriver jeg med andre postkortsamlere, og vi aftaler hvad vi vil bytte, som regel i en personlig besked. 
Vi skriver på engelsk.



Indtil videre har jeg 11 postkort, og jeg har sendt 23.
Så jeg venter spændt, på at der kommer flere kort i postkassen.



Jeg har besluttet, at jeg primært vil samle på 2 slags kort.
Det er det, der kaldes "map cards" i gruppen (dvs kort med landkort tegnet på) og så er det kort med katte. 



Indtil videre har jeg flg "map cards:"



Algieriet.


Polen.


Ukraine.

Desuden har jeg 1 kattekort:


Taiwan.


Og så har jeg disse klassiske turistkort, som jeg også er rigtig glad for:








6 kort fra Indien.
Jeg beklager, at der er genskin fra blizen i 3 af dem, jeg skal ha' taget nye billeder.


1 kort fra Vietnam.




Det er rigtig sjovt, at bytte kort, men det er også dyrt i frimærker.

Så i dag skal min primære bostøtte og jeg, ha' aftalt et rimeligt beløb pr måned, så det ikke ender som en mani, hvor jeg bruger alle mine penge på kort og frimærker.

Jeg går ud fra, at beløbet skal tages af de 500 kr jeg har i "lommepenge" pr måned, og det har jeg det helt ok med. 
Jo flere penge, der går til mine hobbyer, des mindre er der at være usund for. ;-) 




Poskort-bytningen giver mig en go' træning i, at lære at få overblik over en situation.
Jeg skal kunne skrive lave skriftlige aftaler på engelsk, og holde styr på hvem jeg har aftalt hvad med, og jeg skal, ikke mindst, husk, at poste kortene. 
Det hjælper ikke noget, at sige "det gør jeg lige en anden dag" for der er folk, der har forventninger til mig. 

Det er en go' følelse, at lære nye ting, og det er en sjov hobby. 
:-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar