fredag den 2. november 2012

Koffein...

... gør tilsyneladende min ADHD værre?
Det påstod lægerne i hvert fald, da jeg var indlagt.



Ja, jeg var lige nede og slå et par kolbøtter, her fra d. 24. - 29. oktober.


Det var fordi jeg ikke kunne sove.

 
Jeg var vågen i 5 døgn i træk, og desuden havde jeg fået en grim øjenbetændelse.

 
Jeg troede bare, at mine øjne var røde, fordi jeg ikke havde sovet.
 
 
 
Lægerne der nede, mente ikke at jeg var decideret syg.
Jeg havde "bare" fået en koffein overdosis, fordi jeg havde drukket en masse cola.
 
Koffein, i store doser, kan åbenbart gøre, at ADHD-medicinen ikke virker --- og som nævnt i et tidligere indlæg, kan søvnløshed gøre, at man kan glemme medicinen.



Nu, hvor jeg har prøvet en koffein overdosis, så er det meget nemmere at forholde sig til, end de sædvanlige advarsler om at man bliver tyk eller får dårlige tænder.


 
Man må godt få en enkelt cola, en kop te eller kaffe.
Men går ikke, at have de store colaflasker her hjemme, og bare bælle løs.
Før kunne jeg let drikke 3 liter cola om dagen.

Nu køber jeg dåser eller 25cl flasker.
Så ved jeg at jeg må få én dåse eller flaske, og så ikke mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar