mandag den 24. september 2012

Focus

Jeg har haft en periode, hvor jeg har haft meget lidt energi, og derfor har jeg ikke følt trang til at skrive her på bloggen.

Men nu er jeg ved at være oven på igen.
Det er dejligt!



Jeg har på ingen måde været ked af det, jeg var bare træt hele tiden.
Men det er ved at være ovre.

Jeg løste det, ved at give mig selv lov til at sove, alt det jeg ville.
Jeg plejer jo altid skælde mig selv ud, når jeg sover for "meget" i forhold til hvad jeg mener, at jeg burde.
Men nu er jeg holdt op, med at banke mig selv i knolden, for det nytter jo ikke!


Det har virket rigtig godt, for når man giver sig selv lov til noget, så forsvinder den der trods følelse, der nemt kan komme, når der er noget, man ikke må.

Jeg har da sovet mere, end hvad folk sædvanligvis gør, men ikke overdrevent meget, og jeg har ikke forsømt noget.



Her i de sidste par dage, har jeg også valgt at lade slankekuren passe sig selv.

Jeg havde brug for ekstra energi, og det skulle altså komme i form af mere mad, så må jeg tage kampen med de to kilo, det kostede, på et andet tidspunkt.

Selvfølgelig skal jeg leve sundt --- men det betyder jo netop ikke, at man skal sulte sig, og jeg har nok været lidt underernæret, eller hvad man kalder det.



Jeg er også begyndt på noget, der hedder Focus-programmet.







Det er et online program, som har til formål at give bedre indsigt i ens egen ADHD.
Det løber over 9 aktive uger, og der efter er der et års opfølgning.


I de aktive uger får man tre mails om ugen, med øvelser og ting at tænke på.
Ind til videre har jeg dog kun fået fire mails, men jeg synes det er rigtig godt.


Teksten er nem at forstå, og øvelserne er rimeligt konkrete.

Den eneste ulempe er, at man kan kun læse hver mail én gang, det ville være rart at kunne gå tilbage, hvis man ville friske noget op senere.



Focus er lavet af medicin firmaet Janssen-Cilag, men det virker meget sobert, i forhold til at det selvfølgelig også handler om ADHD-medicin, men fokus er på at mestre sin ADHD via psykologi.


Det bygger altså på mange af de samme principper, som jeg allerede kender fra min hverdag med pædagogerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar