fredag den 14. oktober 2011

I god tid

I år vil jeg nå at lave lidt hjemmelavet julepynt.

Og da alle - ikke mindst jeg selv - ved at jeg ikke er den hurtigste i verden til den slags, så har jeg indset, at jeg må tidligt i gang.
Så hvad er mere oplagt at bruge sin efterårsferie til, end at klippe julestads?

Jeg spurgte på DepNet chatten om folk syntes jeg var skør, når jeg lavede juleklip allerede. Jeg fik svar som jeg havde fortjent: "Du er jo tosset hele året!"
Haha, så fik jeg den.
;-)




Jeg er gået i gang med et såkalt lappeklip.
Det går ganske enkelt ud på, at man klipper en masse små dele, som limes på sort karton, der herefter skæres ud - i modsætning til almindelige papirklip, der laves af ét stykke karton.

Jeg har prøvet lappeklip før, men aldrig med rigtigt gode resulater.
Modellerne var for svære, kan jeg se nu. 
Men motivet her er rimeligt simpelt, der skal kun bruges tre farver karton foruden den sorte, og delene er forholdsvis store. Så mon ikke det skulle kunne lykkes for mig denne gang?

Lige om et sekund lægger jeg nogle henvisninger op på min linkside, til hvor jeg har fundet skabelonerne.
Der er rigtig mange gode skabeloner at finde på nettet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar