tirsdag den 25. oktober 2011

3. maledag

Det skrider fremad med Gøjefrøen.



 
Jeg har ikke taget noget billede på dag 2, for der lavede jeg ikke noget nyt på maleriet, men gav bare et lag oven på det jeg havde malet den første dag.

Nu mangler jeg "bare" at lave den anden vinge, og så skal det hele nok have endnu et par lag maling. Jeg mangler bare at beslutte, om konturerne skal tegnes op.
I så fald skal jeg have fat i nogle tyller, til at sætte på tuberne med maling.

Kanterne maler jeg blå som baggrunden, men det gør jeg altid først til sidst, for at de ikke skal blive skrammede når jeg flytter billedet rundt på bordet.
Jeg har nemlig ikke noget staffeli, men jeg ønsker mig et.

Til sidst skal det hele have en gang lak.
Jeg har ikke prøvet at lakere et billede før, så jeg vælger den halvblanke - så kan det vel ikke slå fejl, og jeg kan bedømme om jeg vil have det mere mat eller "glossy" næste gang.

Jeg regner med at Gøjefrøen skal i en sort ramme, og at den skal hænge i mit soveværelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar