søndag den 7. august 2011

Bibsen på weekend


Jeg er yderst taknemlig for, at jeg må få lov at tage min kat med hjem til mine forældre, som nu, hvor jeg har været der i weekenden.

I det hele taget er jeg meget positivt overrasket og glad over, at de har taget så godt imod hende, som nyt medlem af vores familie.

Jeg ved, at min mor var noget skeptisk, da jeg udtrykte ønske om, at få en kat - og det forstår jeg godt, for tidligere har jeg været meget hård, ved mine kæledyr - fordi jeg ikke forstod deres behov.

Men jeg tror ikke længere, at mor og de andre, er i tvivl om, at Bibsen er en rigtig dejlig kat, og at jeg fint kan tage mig af hende, og give hende det hun behøver.

Jeg har lært meget om dyr, i de sidste par år, og er rigtig ked af det, der er sket med de andre dyr, jeg har haft.
Men jeg er nødt til at sige til mig selv, at jeg vidste ikke bedre.
Jeg forstod ikke, at dyr har brug for andet og mere end bare mad og hygiejne - men også omsorg, tryghed, sundhed og sikkerhed.

Derfor er det specielt vigtigt for mig, at Bibsen har det godt, og at jeg gør alt hvad jeg overhovedet kan for hende.

Bibsen er guld værd, og jeg kan stadig ikke fatte, at hun er min.
Jeg smiler, hver gang jeg ser hende, og tænker på hvor heldig jeg er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar