lørdag den 23. juli 2011

Kreativiteten blomstrer

Her i huset leves der 100% op til mottoet: Lad ikke lidt rod bremse din kreativitet!


Jeg fik lige pludselig lyst til at sy en taske - og heldigvis havde jeg noget gammelt tøj, som kunne bruges til det.

Problemet er bare, at jeg ikke har syet i flere år, så det er næsten som at begynde forfra.
Jeg kan ikke få symaskinen til at makke ret, men det er nok ikke maskinen den er gal med, men syersken.
Dertil kommer så, at jeg lider akut af mangel på nye briller, men jeg kan først komme til optikeren efter ferien.

Men i stedet for at køre op og blive sur over det, så vælger jeg at tage syarbejdet i små etaper, og gå til og fra. Jeg har jo ikke en familie, der skal dinere ved bordet, så jeg må godt rode. Bare jeg sørger for at nåle, tråd og småting bliver lagt i kasserne, sådan at katten hverken kommer til skade, eller ødelægger tingene.

Sædvanligvis tager det mig ikke mere end et par timer at sy en ting som denne - og da jeg først fik lysten til at sy, tænkte jeg, at det kunne jeg da hurtigt klare.
Men det kammede hurtigt over, og jeg måtte tage et par Ritalin piller, at falde ned på.
Da de virkede, kunne jeg godt se, at det ikke handler om at gøre det så hurtigt som muligt, men at tage sig tid, til at gøre det ordentligt og pænt.

Jeg ved stadig ikke, om der kommer en taske ud af det, og om den i givet fald bliver pæn og brugbar.
Det håber jeg da.

Men hvis det ikke lykkes, så ser jeg bare processen som en måde, hvorpå jeg kan blive dus med symaskinen igen. Og jeg har jo ikke ofret andet end lidt tid - to bluser, der er for små - og et stykke af et gammelt fleecetæppe (i mangel af pladevat).

Og Bibsen har fået en hyggelig eftermiddag, med alt det spændende "legetøj" jeg har fundet frem.
Ikke sært, at hun er faldet i søvn på sofaen.
;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar