mandag den 25. juli 2011

Jeg får snart firkantede øjne!

Jeg kedede mig lidt i går, fordi jeg ikke kunne komme videre med mit syprojekt.
Men så havde jeg jo heldigvis en DVD-boks med disse herlige kvinder:


Jeg har kun set nogle få afsnit af serien, på TV, idet jeg normalt er til spejder onsdag aften.
Jeg ved ikke engang hvor mange sæsoner der er lavet, og hvor langt TV2 er kommet i serien.

Men jeg er personligt nået til tredje sæsons tiende afsnit.

Jeg synes det er en spændede serie, fordi den er sjov og alvorlig på én gang.
Handlingen er meget indviklet og mystisk, og jeg forstår ikke nær det hele. Men jeg synes at serien er rigtig godt lavet, og at alle skuespillerne spiller utroligt godt.

Men ikke mindst, kan jeg lide serien at den udfordrer mine evner til at forudse, hvad der vil ske i næste scene, altså hvordan de andre karakterer vil reagere på det én af dem gør.

Selvfølgelig ved jeg godt, at den virkelige verden er meget anderledes, men det er ret tydeligt for mig at se forskellen, fordi hver af de fem desperate kvinder er så karikerede, som de er. Kun meget få mennesker, om nogen overhovedet, er så perfekte som Bree og ingen er så udspekuleret som Gabrielle. Men det er jo netop dét, der gør serien så morsom - den er ligesom i to lag, det humoristiske og det mystiske.

Jeg kan ikke sige, hvem af de fem husmødre, jeg synes er mest interessant, men jeg kan godt lide den ekstra dimension som børnene og de unge giver serien.
Især synes jeg, at Susans teenagedatter - Julie - er en meget spændende karakter.


Kæresten har foræret mig en blu-ray afspiller, og det er rigtig dejligt at se serien derpå, frem for på min gamle lavpris DVD-afspiller.
Der kommer mange flere detaljer frem, og det giver meget flotte billeder.
Og ikke mindst husker maskinen, hvor man var kommet til, når man stopper - selv flere dage efter, og det er altså smart!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar