torsdag den 14. juli 2011

Hvem vil bytte skrog?

Jeg synes jeg kan mærke min krop lidt for godt i dag.

Min højre hånd - både håndledet og fingrene - er begyndt at drille igen.
Og min ryg er ubevægelig og øm, så jeg har svært ved at bukke og strække mig.
Knæene er der jo altid noget med, og min kæbe knager som jeg ved ikke hvad.

Jeg bagte boller i går. Grove, med rugmel og to slags nødder.
Jeg elsker at bage gærbrød, og at lave mad.
Det er dejligt at bage, og ikke mindst at spise det producerede.

Men jeg må erkende, at jeg kan ikke røre dej mere. Så for første gang brugte jeg en elpisker med dejkroge. Det var en mærkelig fornemmelse. Det er jo en hjælp og aflastning, og ikke et decideret handicap hjælpemiddel, men det føltes bare som et nederlag, når man er vant til at røre og ælte med hænderne.

Jeg havde også svært ved at bukke mig ned, da jeg skulle fylde kattens skåle.
Måske er jeg nødt til at stille dem op på en platform, så jeg bedre kan nå.
Katten er jo heldigvis mere mobil end jeg er for tiden.

Men jeg synes godt nok, at jeg har et sølle skrog.
Hvem vil bytte?
;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar