onsdag den 28. november 2012

Efter indlæggelsen


Min indlæggelse på psyk, i oktober måned, har ført en masse godt med sig.


Det bedste er nok, at hjemmeplejeren ringer, for at minde mig om medicinen.

Som tidligere beskrevet, så har jeg aldrig haft modvilje, imod medicinen, men jeg har ofte glemt at tage pillerne, og så virker de jo ikke, som de skal.



Jeg skal ta' min aftenmedicin kl. 22.00, og cocktailen indeholder bl.a. 50 mg. Seroquel.
Det er et middel, der dels virker imod psykoser, men det er samtidigt beroligende og let sløvende, og gør at jeg har nemmere ved at falde i søvn.
I modsætning til egentlige sovepiller, af benzodiasepin typen, så er Serquel ikke vanedannende, og derfor kan de bruges dagligt over lange perioder.

Men før kom jeg tit først i tanke om aftenmedicinen ret sent, måske først ved midnat, og så gik der for lang tid, inden pillerne begyndte at virke.
Resultatet blev, at jeg kom for sent i seng, fordi jeg ikke var træt, før ud på natten.



Nu, hvor jeg får medicinen til rette tid, bliver jeg træt og klar til at gå i seng, senest kl. 23.00, og det gør at jeg får en meget bedre søvn.
Det medfører, at jeg også vågner tidligere, oftest før vækkeuret ringer ved ottetiden.
Det har jeg aldrig prøvet før!!


Jeg er meget mere frisk, fordi jeg sover bedre.
Det betyder bl.a. at jeg kan klare flere ting selv.

Jeg er begyndt at lave "rigtig" mad, jeg kan holde bedre orden i min lejlighed, og har selv vasket tøj to gange.



Muligvis ville jeg være blevet indlagt med tvang, men jeg vidste jo at det ville gå nemmere, hvis jeg prøvede at se positivt på situationen.

Det gav pote!!
:-)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar