onsdag den 23. maj 2012

Det er vist for længe siden...

... at jeg har været i motionscentret.


Da jeg kom derned i dag opdagede vi, at jeg simpelthen var blevet slettet af deres IT-system.

Vi blev dog hurtigt enig om at det måtte være den nye fysioterapeut, der havde trykket på ét eller andet forkert.

Hehe, det er let at beskylde andre for noget, når de ikke er der --- men i dette tilfælde var det jo rimeligt sandsynligt, at hun måtte have begået en fejl, da systemet er nyt for hende.

Derfor valgte sekretæren bare at melde mig ind igen, ellers kunne hun jo have opkrævet et nyt startgebyr.


Nå men skidt med det, det er jo ikke mit problem, at de klokker i det.
Nu er jeg altså startet på min nye træningsplan!!!






Jeg regner ikke med at kunne indføre hele planen på én gang, da det indebærer en del mere motion, end jeg er vant til.

På sigt skal jeg træne fem dage om ugen, men indtil videre ser vi hver gennemført træningsdag som en succes.


Jeg skal træne i motionscentret hver torsdag og lørdag + de tirsdage, hvor X. og jeg ikke laver vandgymnastik.
Det holder vi nemlig en pause med, her i skolernes sommerferie, da der er for meget trængsel af myldrende unger i skoleferien.

I motionscentret ror jeg, og træner på crosstraineren, og desuden bruger jeg 10 forskellige styrkemaskiner.
Hver anden torsdag har vi ca. en halv times holdtræning.
Desuden laver jeg strækøvelser, hver gang, og lidt balancetræning når jeg har tid til det.


Træningen i motionscentret er under kyndig vejledning, af den fysioterapeut som jeg også får behandling af, hver torsdag.






Mandag og fredag går jeg en forholdsvis lang tur, i min Idavang-tid.
Det er både for motionens skyld, og fordi der er temmelig meget uro i huset, på de tidspunkter.
Så vil jeg hellere gå en tur og komme tilbage, i stedet for bare at tage hjem.

Jeg kan ikke gå så hurtigt, og jeg holder gerne pauser undervejs.
Men jeg går gerne 5 km., og en gang imellem går jeg op til 10 km., når jeg er på tur med personalet. Det er dog længe siden, men det skal vi have ændret på.


Onsdag og søndag har vi ikke planlagt nogen træning, men det er jo på ingen måde forbudt at gå eller cykle en tur.
Jeg skal jo alligevel ud at gå med Lucky 1-3 gange hver dag (afhængigt af hvor mange ture kæresten tager med ham) og så kan det jo være jeg gør en tur ud af det.


Men man skal selvfølgelig også huske at slappe af!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar