søndag den 25. september 2011

Fuld koncentration


Jeg er blevet mere og mere glad for at brodere, og det går langsomt fremad med mit korsstings motiv.

Når jeg sidder med mit broderi - hvilket jeg kan gøre i op til en time ad gangen - så lukker jeg verden ude, og tænker bare på at sy.

I dag, hvor jeg sad i 50 minutter, lavede jeg kun to små fejl, som jeg opdagede med det samme, og straks kunne rette. Det synes jeg er mega flot, i betragtning af at jeg normalt har koncentrationsbesvær.

Broderi er en hyggelig hobby. Jeg kan sidde blødt i sofaen, og hvis katten er rimeligt afslappet, kan jeg have hende liggende ved mig. Et glas cola kan man også have indenfor rækkevidde - og så selvfølgelig mobilen, så man ikke skal springe op og sprede alt for alle vinde, såfremt den ringer.

Jeg synes også, hvis jeg må være lidt selvfed, at mit broderi bliver flot.
Man kan ikke - bortset fra på bagsiden af øverste hjørne - se at det er 20 år siden jeg sidst har broderet.
Jeg regner med, at stryge vliseline (eller hvad det hedder) på bagsiden, inden jeg monterer broderiet i en ramme, så risikerer jeg i hvert fald ikke at hæftningerne går op, for det ville da være surt, når man har brugt så lang tid på at lave billedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar