lørdag den 13. januar 2018

I balance :-D

Jeg plejer altid at være påvirket, på enten mit humør, mit energi-niveau eller mine sanser.
Det kan være positivt, men som regel negativt.

Her i januar har jeg hele tiden, været i god balance. 
Det er lige præcis sådan, man altid burde ha' det.

* Hverken i dårligt humør eller alt for lalleglad.
* Hverken træt hele tiden, eller overfrisk. (D.v.s. man ikke kan falde til ro.)
* Intet sensorisk ubehag, såsom at lyde føles højere end de er, eller at tøjet kradser mere end det plejer. 




Jeg aner det ikke --- men jeg forestiller mig, at det er udgangspunktet, for mennesker der ikke har autisme og ADHD. 
Deres grundtilstand, hvorfra de kan påvirkes i positiv og negativ retning, af hvad der sker omkring dem. 

I hvert fald, er det hvad jeg opfatter, som et godt udgangspunkt, for en god hverdag. 

Men for mig, er det en uvant tilstand.
Det er i hvert fald længe siden, jeg rigtigt har oplevet den. 



Jeg tror en af grundene, er at jeg er begyndt, på at skrive dagbog på en ny måde.

Jeg kombinerer kalender, dagbog, afkrydsnings-skemaer m.v. i såkaldt Bullet Journal form. 
Så har jeg det hele samlet, fx madplan, ugeskema, dagbogsnotater, tegninger og lister over de ting jeg samler på. 

Jeg har lavet over 100 sider.
Det er første gang i mit liv, jeg har fyldt så mange sider ud.
Jeg plejer altid at rive det i stykker, hvis jeg skriver forkert, eller hvis jeg bliver sur.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar