tirsdag den 2. juli 2013

Nej, jeg er ikke bitter!!

I 2007 blev der indført en såkaldt særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse, til unge med fysiske og/eller psykiske handicap.


Uddannelsens indhold er tilpasset den enkelte elevs forudsætninger, og da de unge har mange forskellige typer handicap, er der tale om vidt forskellige forløb.


Det er jo en OK tanke, men at indføre en STU-afgangshue er altså at gå for vidt!!
Men når jeg siger det, så svarer folk "du er bare bitter, fordi du ikke selv har en hue!!"


Nej, det er jeg ikke. Jeg synes bare at det at få hue på, er en smuk dansk traditon, som bør forblive forbeholdt elever på de gymnassielle uddannelser.
Ikke HG, social- og sundhedshjælper, pædagog eller landmand, og derfor heller ikke STU.
Det er blevet så kommercielt. Find dog jeres egen identitet, i stedet for at abe efter studenterne.


I øvrigt tillykke med din uddannelse, uanset hvad du er færdig med.
Det er ikke dig som person jeg går efter, det er danskheden der er i fare!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar