onsdag den 24. juli 2013

En chance

Som du måske ved, har der været en del fravær af struktur, mht. hvilke personaler der kommer og hvornår, her i min ferie.

Det var jeg ret sur over --- men så gik det op for mig, at ferien faktisk er en chance for mig, til at prøve at klare nogle flere ting selv, og finde ud af hvor mine styrker og svagheder ligger.

Når det hele kører på hverdagsrutinerne, så kan vi let komme til at overse, hvis der sker ændringer, mht. om jeg har lært nogle nye ting eller er blevet dårligere til noget.




Det første, jeg fandt ud af, er at hvis jeg skal kunne holde bedre orden i min lejlighed, så skal der ryddes grundigt op, og jeg skal turde sige farvel til de ting, der bare roder og ikke har nogen funktion.
Altså min bamse fra barndommen har jo ikke nogen praktisk funktion, men affektionsværdi, så den skal selvfølgelig ikke smides ud --- men det er der mange andre ting, der skal, for at min lejlighed bliver mere overskuelig.




Nu er jeg så i gang, med at rationalisere, og jeg har valgt at kaste mig over køkkenet først.




Jeg vil tro, at jeg har pakket 2/3 af mine køkkenting i kasser, der skal stilles i kælderen.
Så kan jeg finde ud af, om jeg kommer til at savne noget af det, i løbet af et par måneder, og det jeg ikke savner bliver givet væk til genbrug.

Jeg fandt også ud af at langt det meste, af de madvarer jeg havde stående i skabet var for gammelt.
Væk med det.

Nu mangler jeg bare at fjerne de gamle vejledninger på hylderne, med sprit.
Der er ikke brug for at skrive nye ting, for den nye indretning er meget mere overskuelig.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar