søndag den 2. september 2012

Efterår på Skærlund




Jeg glæder mig til uge 42, for der skal jeg på tegne / male kursus, på Skærlund i Thy.



Min ene bostøtte har lovet, at køre mig der op.
Så er vi sikre på, at jeg ikke fortryder i sidste øjeblik.



Jeg er nemlig rigtig dårlig til selv at komme ud af huset, for tiden, så vi har aftalt (sammen med en pædagogisk konsulent) at jeg ikke skal prøve selv, lige nu, for når det mislykkes for mange gange får jeg nederlag.


Altså jeg må selvfølgelig gerne gå ud hvis jeg har lyst, men det handler om, at jeg ikke skal tvinge mig selv lige nu.
Så lige nu er det OK at købe en cola i pizzeriaet, lige på den anden side af vejen, hvor jeg før skulle tænke på at den kun koster det halve, i Rema 1000, lidt længere væk.



Jeg skal lige have en pause, hvor jeg ikke stiller krav til mig selv, om at komme ud, før jeg er parat til at prøve at udfordre mig selv igen.
Derfor har jeg også afmeldt svømningen --- det betyder jo ikke, at jeg ikke kan starte igen, når jeg har mere overskud.



Jeg skal lære at være mere aktiv, men lige nu skal målene være meget små.
Vi har aftalt at jeg skal øve mig i at gøre ting i lejligheden, nu hvor jeg ikke kommer så meget ud.
Det er fx at rydde op og andre praktiske ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar