torsdag den 1. juli 2021

Aktiv!

Jeg har været meget inaktiv, det seneste halve års tid, og det har bekymret både personalet og mig selv.
Men nu tror jeg, at det begynder at vende, efter at vi har sat min motion mere i system.
Jeg får også vitaminer nu, og en større dosis kalium, og vi prøver at sætte mine indkøb mere i system.


Personalet omkring mig har holdt et møde, om hvordan de kan støtte mig til at være mere aktiv, og det er clearet med min sagsbehandler. 

Vi laver ikke min overordnede handleplan om. (Men sagsbehandleren sagde, at vi kunne gøre det, hvis jeg var interesseret.)
Vi sætter bare nogle ekstra ting ind, og fokuserer på dem i en periode, og så går vi tilbage til det generelle fokus på alle handleplansmålene. 


Jeg er begyndt at gå ture sammen med bostøtten, om tirsdagen og torsdagen.
Mandag, tirsdag, onsdag og fredag morgen går jeg hen på arbejdet, med bostøtten. 
Og om onsdagen og fredagen skal jeg cykle på kondicykel.


Jeg cyklede for første gang i går. (Jeg har gjort det før, men det er flere år siden.)
Det var drønvarmt, men jeg klarede at cykle over 2,5 km. på 10 minutter. 
Skalaen for modstand går fra 1-8, og de første 5 minutter cyklede jeg med modstand 4, og de sidste 5 minutter med modstand 3. 


Jeg håber ikke, at det regner i eftermiddag. For der skal jeg ind til byen, sammen med en bostøtte. 
Vi går turen, så jeg dels får motion, og dels får ordnet nogle ærinder. 

Jeg er nødt til at besøge telebutikken, for jeg skal have hjælp til noget på min mobil. 
Desuden vil jeg gerne i Zizzi, for at købe noget sommertøj.
Så må vi se, om vi skal i andre butikker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar