søndag den 24. juni 2018

Virkelig forvirring!!

Jeg har været i dejligt selskab med min kæreste, her fra torsdag til søndag.
Vi har haft det rart sammen.

Men jeg ved ikke, om det er muligt, at jeg kan blive mere rundtosset i hovedet, end jeg blev her i weekenden??

**

Lige før jeg skulle til at pakke i torsdags, kom jeg til at slå min hånd ind i en dørkarm.
Hvem Fxxxxx har da også fundet på, at den skulle stå lige ved siden af døren???
😉

Det var "selvfølgeligt" min højre hånd, hvor min lillefinger har været brækket.
Så det gør altid meget mere ondt, end hvis jeg slår den venstre.
Jeg skal være utroligt forsigtig med den, indtil jeg er sikker på, der ikke er sket skade på lillefingeren.
Ja, og så var det ret besværligt, at pakke, når hånden var sat midlertidigt ud af funktion. 

Jeg kom bagefter tidsplanen.
For at undgå at blive endnu mere stresset, ved at skulle skynde mig ned til stationen og ikke kunne bære tasken ordentligt, måtte jeg tage en taxa. 

Rejsekortet er en smart opfindelse, idet man får en god rabat.
Men det er også en stress faktor for mig, fordi jeg har så svært ved at huske, at bippe mig ind og ud.

Til dem der ikke ved det, så er Rejsekortet et elektronisk billetsystem, der kan bruges til både busser og tog. 
Jeg tænker det er bilfabrikanterne der har opfundet det, idet det tilsyneladende kun er til for at forvirre passagerne, og skræmme dem væk fra de offentlige transportmidler????
😕

Når man stiger på skal man bippe sig ind, ved at holde kortet hen til en kortlæser, og når man skal skifte transportmiddel skal man bippe sig ind igen. Først når hele rejsen er slut, skal man bippe sig ud. 

Ikke alene, har jeg svært ved at huske det.
Men for at forvirre passagerne har man besluttet at når man skal med bus, sidder rejsekort læseren inde i bussen, men når man skal med toget, er kortscanneren på stationen. Ydermere ikke nødvendigvis på perronen. 
Her i Skive har de været så geniale, at sætte den oppe på gangbroen og mange passagerer får en ufrivillig løbetur op og ned ad trappen, og når ofte ikke toget. 

Det bliver værre.
Den instans, der ejer perroner og skinner, hedder Bane Danmark.
De har sat info standere op på alle togstationer i Danmark.
Hvilket jo er meget smart. 
Med mindre der sker et nedbrud, så alle skærmene viser forkert, og højttaler informationerne også er forkerte. 

Det var så i torsdags.
Lad mig sige, det gav en anelse forvirring, på Århus Banegård. 
I Skive var det direkte morsomt. "Hold øje med om du står på den rigtige perron" blev der sagt i højttaleren. Der er 1 perron!!!
😂










Ingen kommentarer:

Send en kommentar