lørdag den 21. marts 2015

Noder og unoder

Jeg var til fest i min gamle Ten Sing gruppe, for et par uger siden. 

En rigtig go' dag, med et gensyn med mange af dem, jeg sang sammen med i 1990'erne. 



Det gav mig rigtig meget lyst, til at lære at spille på et instrument.

Jeg kunne nemlig huske, at den kvinde der underviste os til festen (hvor vi var delt i grupper der skulle optræde for hinanden) var totalt nybegynder på keyboard dengang, men nu spillede hun som om hun aldrig havde lavet andet. 
Med andre ord, hørte jeg resultatet, af det hun var begyndt på dengang, og det gav mig lyst, til selv at lære at spille keyboard. 




Jeg er jo en ret impulsiv person, så det varede ikke længe, før jeg købte et Ringway CK62 begynder-keyboard på nettet. 

Jeg fik det i tirsdags, og indtil videre kan jeg to små sange --- "Stille nu, hører du" og "Op al den ting, som Gud har gjort" og i dag vil jeg tage fat på "Mester Jakob."

Jeg prøver mig bare frem, for jeg kender jo lidt til noder fra koret, og kan høre om det lyder rigtigt, i forhold til hvordan jeg plejer at synge. 




Jeg har besluttet, at jeg vil lære 20 små sange, inden jeg evt melder mig til keyboard-undervisning. Det er for at teste, om jeg kan fastholde interessen, i at spille.

Vil jeg virkeligt lære det her, eller er det bare en fiks ide??

Musikundervisning er dyrt, og der er store krav, bla om at øve sig derhjemme, og fastholde opmærksomheden under hele undervisningstiden. 




Indtil videre synes jeg det er rigtigt spændende, at lege med tonerne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar