mandag den 4. februar 2013

Forvirret

Der er en masse forvirring henne på Idavang, nu hvor vi er blevet fordelt på de nye linjer.

Det er lidt for "rodet" for min krøllede hjerne at finde ud af alt det nye, så vores afdelingsleder har anbefalet mig at holde fri, ind til linjerne er kommet i gang, og der kommer mere ro på.

Så kan jeg også komme godt i gang, med de to nye bostøtter, for selv om det er mennesker jeg kender, så skal vi jo lave nye ting sammen, som andre plejede at hjælpe mig med, før i tiden.



Det er da også noget rod, med to så vigtige ændringer på én gang!!
Men som sagt så har det økonomiske årsager.



Men egentlig passer det mig fint, med en lille ferie.
Jeg er nemlig i fuld sving, med at tegne og lave håndarbejde.




Her er mit pachwork-projekt:





Der er 64 felter á 4*4 cm., der skal sys sammen i hånden, og bagefter skal der laves kanter og bagside på symaskine. Man kunne godt sy felterne sammen på maskine, men jeg synes det er nemmere at gøre i hånden, når de er så små. Desuden er min symaskine gået i stykker, og jeg gider ikke vente, til jeg kommer hen på Idavang igen.




Her er starten på et strikket tæppe:





Det begyndte egentlig med intentionen om at lave et par pulsvarmere til en veninde, men den første blev for stor, og så tænkte jeg at den måtte da kunne bruges til noget andet.

Det udviklede sig til ideen om at lave et sofatæppe, der sættes sammen af firkanter, på størrelse med et A4-papir.



Det er simpelthen så nemt at strikke firkanterne --- man behøver slet ikke tænke, for det er bare retmasker hele vejen og et nemt stribemønster --- så jeg har slet ikke lyst til at stoppe, men til sidst var der ikke mere garn.
Jeg bestiller noget i morgen på nettet, for man kan ikke få det her i byen.




Jeg tegner også en del for tiden, hvor jeg kombinerer tusser og farveblyanter.
Her er min seneste tegning, som jeg kalder Hjertesolen:






Jeg ville gerne ha' været på tegne/male-kursus på Galloskolen i Århus, her i uge 7.
Men det bliver ikke denne gang, jeg har ting nok at tænke på lige nu.
Nu skal jeg passe på mig selv!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar