lørdag den 21. april 2012

Sproglige udfordringer

Jeg elsker sprog!

Samtidigt er jeg meget fascineret af andre lande og deres kulturer, og i en længere periode har jeg været insteresseret i de østeuropæiske lande.


Så engang imellem sidder jeg og hygger mig med et russisk sprogkursus på computeren.


Det er længe siden jeg sidst har øvet, men i dag prøvede jeg igen, og konstaterede at jeg stadig kunne huske det meste.


Jeg er dog stadigt totalt nybegynder, og har kun et aktivt ordforråd på 15-20 ord, der stammer fra kursets første par afsnit.

Men kan genkende mange flere ord, når jeg hører dem, også fra de senere afsnit.


Mit kursus hedder Byki Russian, og selve undervisningssproget er engelsk.
Det er meget smart, for så får man opfrisket sit engelsk samtidigt.

Men det er lidt sjovt, at noget af det første man lærer at sige er "Jeg er amerikansk statsborger, og jeg har en sygeforsikring!"
;-)


Jeg synes det er et rigtig godt kursus, især fordi der er forskellige aktiviteter som, fx vendespil, og flere muligheder for at teste sig selv.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar