onsdag den 28. december 2011

Bare for sjov

Glimmertusser er mest til børn, og ikke noget jeg normalt bruger.
Men i dag fik jeg alligevel lyst til at prøve.




Ja, kønt er det ikke.
Men det er sjovt bare at lege med nye teknikker engang imellem.
Jeg savner at lege, og at være sammen med børn, fordi de er så opfindsomme og kreative.


Hvis jeg engang får mere psykisk overskud, så kunne jeg godt tænke mig at være frivillig hjælper i en SFO igen.
Det skal ikke være et rigtigt job, men måske en eftermiddag hver anden uge.

Så kunne jeg lave kreative ting med dem, ligesom da jeg "arbejdede" i SFO'en på Thorning skole.

Jeg kan nemlig lige nøjagtigt rumme at sidde ved et bord i et par timer, og lave noget kreativt (som jeg selv har prøvet før) med en gruppe interesserede børn, hvor imod jeg absolut ikke ville egne mig generelt som pædagogmedhjælper og skulle have overblik over alle børnene på én gang.

Jeg har jo også erfaring som spejderleder/assistent, og der fungerede jeg også bedst alene med en lille gruppe unger.

Det er sådan set lige meget hvad vi skulle lave - bare det er noget jeg er rimeligt sikker i, så jeg kan hjælpe børnene i gang. I fritteren lavede jeg også lidt mad med dem, og jeg passede skolebod med 6. klasse. Jeg ville f.eks. også sagtens kunne hjælpe børnene med at passe nogle dyr, tænde bål, skubbe gynger, lede traditionelle fælleslege (f.eks. kluddermutter) eller andet udendørs.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes det lyder som en rigtig god ide :)

    SvarSlet
  2. Ja humlebi, det synes jeg jo også. ;)
    Det skal bare ikke være lige nu, for jeg er ikke parat rent psykisk endnu.

    Men det skal nok komme engang igen.

    SvarSlet